Często opóźnienie warsztatu wynika z okoliczności osobistych lub trudności diagnostycznych. Ale jeśli Twój samochód jest przetrzymywany przez dłuższy czas, musisz zadać sobie pytanie, czy jest to rozsądne.
Jeśli podejrzewasz, że mechanik wstrzymuje naprawę Twojego samochodu, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby odzyskać swój pojazd.
1. Zadzwoń do operatora karty kredytowej
Operatorzy kart kredytowych mają wiele zachęt, abyś utrzymywał swoje konto otwarte. Jeśli nie jesteś w stanie spłacać minimalnej raty, być może uda Ci się wynegocjować niższe oprocentowanie lub umowę o dzieło. W większości przypadków będziesz musiał zadzwonić do operatora karty kredytowej, aby poprosić o obniżenie stopy procentowej lub inne ustępstwo. Bądź wytrwały i postaraj się porozmawiać z przedstawicielem wyższego szczebla.
2. Zadzwoń do swojego ubezpieczyciela
Może być bardzo frustrujące, gdy ulegniesz wypadkowi i Twój samochód będzie w złym stanie. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że mechanicy są profesjonalistami i powinni być odpowiednio traktowani.
Profesjonalny mechanik zrobi wszystko, co w jego mocy, aby zmieścić się w Twoim budżecie i doradzi Ci, jakie dalsze prace powinny być wykonane, aby Twój samochód był bezpieczny.
Niekiedy jednak proces naprawy może trwać dłużej, niż się spodziewasz. W takim przypadku najlepiej jest zasięgnąć drugiej opinii u innego mechanika. Jeśli nie jest to możliwe, spróbuj zorganizować wypożyczenie samochodu, aby zrekompensować czas stracony podczas naprawy Twojego samochodu.
3. Skontaktuj się z Biurem Prokuratora Generalnego
Mechanik jest profesjonalistą, przeszedł lata szkoleń teoretycznych i praktycznych, aby uzyskać odpowiednie kwalifikacje. Muszą też przestrzegać surowych praw ochrony konsumentów.
Dobrym pomysłem jest oddanie samochodu do warsztatu, który działa już od jakiegoś czasu. Mają one większe szanse na wykonanie pracy prawidłowo za pierwszym razem.
Jeśli masz problemy z konkretnym mechanikiem, możesz skonsultować się z biurem prokuratora generalnego w swoim stanie. Mają one wydziały zajmujące się rozpatrywaniem wszelkich skarg konsumenckich i mogą doradzić Ci, co możesz zrobić.
4. Zadzwoń do lokalnego Better Business Bureau
Kiedy oddajesz samochód do naprawy, ważne jest, aby upewnić się, że mechanik zrobił wszystko, co było konieczne. Jeśli tego nie zrobisz, możesz później otrzymać wysoki rachunek.
Uzyskanie pisemnego kosztorysu przed naprawą i zasięgnięcie drugiej opinii to dwa sposoby na uniknięcie takich opłat.
Jeśli masz problem z naprawą, możesz pozwać mechanika w kalifornijskim sądzie ds. drobnych roszczeń. Możliwe jest wygranie sprawy i odzyskanie pieniędzy za koszty naprawy.
Musisz jednak dowiedzieć się, jaką firmą posługuje się mechanik. Wielu mechaników używa fikcyjnych nazw biznesowych i możesz nie pozwać właściwej firmy.
5. Skontaktuj się z Prokuratorem Generalnym swojego stanu
Mechanik jest profesjonalistą w branży samochodowej i przeszedł lata edukacji, szkoleń i praktycznej pracy, aby zdobyć swoje kwalifikacje. Powinien być traktowany z szacunkiem, tak jak lekarz czy elektryk.
Mechanicy powinni zawsze przedstawić Ci rzetelną i uczciwą wycenę naprawy, którą planują wykonać w Twoim samochodzie. Obejmuje to, jakie części zostaną użyte, jaki będzie nakład pracy i jaka będzie cena naprawy.
Jeśli uważasz, że Twój mechanik dopuścił się oszustwa, możesz skontaktować się z biurem prokuratora generalnego swojego stanu w celu uzyskania porady prawnej. Wszystkie stany mają prawa, które chronią konsumentów przed nieuczciwymi i zwodniczymi praktykami w zakresie napraw samochodowych.