Co to znaczy brandowany?

Branding to proces tworzenia w umysłach konsumentów pozytywnego obrazu firmy, jej produktów i usług. Może pomóc firmom w budowaniu lojalności i zwiększeniu zysków.

Branding może być skomplikowanym tematem. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, jak go poprawnie zdefiniować.

Definicja

Marka to niematerialny znak, który identyfikuje konkretny produkt lub usługę. Jest to połączenie cech fizycznych i wskazówek emocjonalnych, które wywołują w ludziach uczucia. Można to zrobić w bardzo fizyczny sposób, na przykład za pomocą logo lub identyfikacji wizualnej. Można to zrobić również w sposób emocjonalny, na przykład poprzez użycie słów lub zwrotów, które wywołują poczucie lojalności, zaufania lub przynależności do danej firmy.

Marka jest jednym z najważniejszych aktywów firmy, ponieważ bezpośrednio wpływa na zachowanie klientów i ich decyzje zakupowe. Najskuteczniejsze marki rozumieją ten fakt i inwestują miliony dolarów w budowanie swoich marek i ulepszanie ogólnego doświadczenia, jakie zapewniają swoim klientom. Czy to Apple, czy Quaker Oats – Twoja marka jest podstawą sukcesu Twojej firmy. Czas zacząć definiować ją dla siebie! Kliknij tutaj, aby zacząć.

Znaczenie

Marka to niematerialna koncepcja marketingowa lub biznesowa, która pomaga ludziom identyfikować firmę, produkt lub osobę. Stanowi ona ogromną wartość dla firmy lub osoby, ponieważ daje im przewagę konkurencyjną na rynku i pozwala kształtować postrzeganie ich produktów i usług przez klientów. Wiele firm poszukuje ochrony prawnej dla swoich marek poprzez uzyskanie znaków towarowych.

Słowo „marka” ma długą i zróżnicowaną historię, której korzenie sięgają XII wieku. Najwcześniejsze znaczenie tego słowa oznaczało znakowanie gorącym żelazem, ponieważ hodowcy bydła używali żelazek do znakowania bydła, aby wskazać, które z nich jest ich własnością. Z czasem słowo to zaczęło oznaczać coś więcej niż tylko znak; zaczęło być kojarzone z hańbą, naganą, a nawet piętnem. Na przykład praktyka znakowania niemowląt była stosowana jako forma kary w Ameryce i Europie przez dziesiątki lat.

Origin

Pochodzenie słowa brand pochodzi od norweskiego terminu „Brandr” (co oznacza 'palić’), który odnosi się do starej tradycji używania gorących żelaznych prętów do znakowania bydła. Była to forma identyfikacji, pozwalająca właścicielom na odnalezienie zwierząt, które zostały zgubione lub skradzione.

Dzisiaj znaczenie słowa „marka” zmieniło się i określa każdy produkt, któremu nadano unikalną i charakterystyczną nazwę lub logo, co pozwala konsumentowi na szybką identyfikację produktu. Przykładami są Quaker Oats, mydło Pears, zupa Campbell’s, Coca-Cola, guma do żucia Juicy Fruit i mieszanka do naleśników Aunt Jemima.

W przemyśle spożywczym wiele badań wykazało, że kraj pochodzenia wpływa na zarządzanie produktami markowymi [32,43], a także na postrzeganie i ocenę jakości przez konsumentów. Efekt ten można częściowo wyjaśnić obrazem kraju, stereotypami narodowymi, etnocentryzmem konsumentów, znajomością produktu oraz ich zaangażowaniem w proces zakupu.

Użytkowanie

Marka to nazwa, termin, wzór, symbol lub jakakolwiek inna cecha, która odróżnia towar lub usługę jednego sprzedawcy od towarów lub usług innych sprzedawców. Jest to najważniejszy składnik firmy, a jej reputacja jest tym, co odróżnia ją od konkurencji.

Dobrze zaprojektowana i zrealizowana marka może podnieść status firmy z mroku do pozycji lidera w branży. Może również przyczynić się do powstania innowacyjnych produktów i usług, które uszczęśliwią klientów i sprawią, że wrócą po więcej. Najskuteczniejsze marki potrafią wykorzystać potęgę mediów społecznościowych i innych technologii cyfrowych, aby poprawić doświadczenia klientów, zbudować świadomość marki i zwiększyć sprzedaż. Te, które przyjmują ten nowy paradygmat, zmieniają sposób wprowadzania na rynek, produkcji i dostarczania swoich towarów. W ten sposób zwracają uwagę na klientów, którzy są dla nich najważniejsi. W rezultacie doświadczenia klientów są często bardziej angażujące i zapadające w pamięć. Kilka przykładów to nowy EpicMix w Vail Resorts czy nowa aplikacja mobilna Airbnb.

Oceń artykuł: Co to znaczy brandowany?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5