Co dalej z obniżeniem wieku emerytalnego?

Co dalej z obniżeniem wieku emerytalnego?

Jednym z najważniejszych sposobów wzmocnienia finansów Social Security jest obniżenie wieku emerytalnego. Dzięki temu przyszli emeryci będą mogli pobierać więcej świadczeń z Ubezpieczenia Społecznego i zmniejszą się koszty programu.

Pytanie brzmi: co dalej? Czy powinniśmy podnieść normalny wiek emerytalny (NRA) lub wiek uprawniający do wcześniejszego przejścia na emeryturę (EEA)? A jeśli tak, to jak to zrobić?

Podwyższenie wieku uprawniającego do przejścia na wcześniejszą emeryturę (EEA)

Podwyższenie wieku uprawniającego do przejścia na wcześniejszą emeryturę (EEA) jest jednym z najważniejszych elementów dobrego planu emerytalnego. EOG pozwala ludziom ubiegać się o obniżone świadczenie z Ubezpieczeń Społecznych przed osiągnięciem normalnego wieku emerytalnego (NRA), który obecnie wynosi 65 lat dla pracowników urodzonych w 1937 roku i starszych.

Wieloletni wiek emerytalny nie jest łatwy do osiągnięcia, ponieważ wymaga od pracownika spełnienia pewnych kryteriów, takich jak przepracowanie minimalnej liczby lat w kwalifikującym się zawodzie. Z EEA wiąże się również kilka pułapek, takich jak uniemożliwienie pracownikom zakwalifikowania się do otrzymania świadczeń emerytalnych lub rentowych, które otrzymaliby, gdyby czekali na NRA.

Powiększenie EEA wiąże się również z największą w historii składką na EEA, a także z niezbędną robotą papierkową. Na szczęście jest kilka sposobów na to, aby EEA była korzystna dla obu stron. Najbardziej oczywistym z nich jest zwiększanie EEA o co najmniej jeden punkt procentowy każdego roku, a inne obejmują takie zachęty, jak bezpłatna opieka zdrowotna, lepsze plany pracy i emerytury oraz bardziej elastyczne zasady zatrudnienia.

Podwyższenie normalnego wieku emerytalnego (NRA)

Podwyższenie normalnego wieku emerytalnego (NRA) jest jednym z kilku sposobów, w jaki Kongres może zwiększyć wypłacalność Social Security. Byłoby to bardziej sprawiedliwe rozwiązanie niż obniżenie pełnej emerytury, ponieważ sygnalizuje pracownikom, że mogą odłożyć na emeryturę i pobierać to samo miesięczne świadczenie.

Ponadto, ponieważ podwyżki te są stosunkowo niekontrowersyjne, mogą być bardziej atrakcyjną opcją dla sponsorów pracowniczych planów emerytalnych niż podobne redukcje pełnego świadczenia Social Security. Aktuariusz Social Security szacuje, że gdyby Kongres wprowadził podwyżkę NRA w ciągu 23 lat, a nie w jednym roku, zaoszczędziłby ponad jedną czwartą długoterminowej luki w finansowaniu Social Security.

W tym badaniu, w którym główną grupą docelową byli szwedzcy pracownicy samorządowi, przeanalizowano, jak dwuletnia podwyżka NRA wpłynęła na późniejsze zdrowie. Wyniki pokazują, że reforma miała niewielki wpływ na krótko- i średnioterminowe wyniki zdrowotne, z wyjątkiem chorób naczyniowo-mózgowych.

Podwyższenie wieku kwalifikującego do ubezpieczenia od niepełnosprawności (EEA-DI)

Niepełnosprawność może zniszczyć zarobki pracownika, całkowity dochód rodziny i zdolność do zaspokojenia podstawowych potrzeb, takich jak jedzenie, ubranie i schronienie. Kiedy pracownik traci zdolność do pracy, SSDI i SSI (Supplemental Security Income) mogą pomóc w pokryciu tych strat.

Podwyższenie EEA-DI może sprawić, że ta ochrona będzie dostępna dla pracowników, którzy już pracują. Umożliwiłoby to starszym osobom kontynuowanie pracy do 64 lub 65 roku życia i pobieranie świadczeń DI lub SSI, gdy są nadal zatrudnione.

Podwyższenie EEA-DI mogłoby również obniżyć redukcje aktuarialne dla beneficjentów, którzy zaczynają otrzymywać świadczenia emerytalne i rentowe Social Security przed 64 lub 65 rokiem życia. Mogłoby to zachęcić więcej osób do dłuższej pracy i poprawić stabilność finansową Social Security poprzez zmniejszenie rozmiaru długoterminowej luki w finansowaniu.

Podwyższenie wieku kwalifikującego do emerytury (EEA-OP)

Podwyższenie wieku kwalifikującego do emerytury (EEA-OP) to polityka, która pozwoliłaby pracownikom na rozpoczęcie pobierania świadczeń emerytalnych Social Security w wieku 62 lat. Obecnie osoby, które przechodzą na emeryturę w wieku 62 lat otrzymują początkowe świadczenie, które jest o 20% niższe od pełnego świadczenia. Opcja EEA-OP zwiększyłaby również najwcześniejszy wiek kwalifikujący do otrzymania pełnych świadczeń Social Security (obecnie 62 lata) o dwa miesiące na rok urodzenia, począwszy od pracowników, którzy ukończą 62 lata w 2023 roku.

W dłuższej perspektywie podwyższenie wieku kwalifikującego do przejścia na emeryturę nie powinno mieć większego wpływu na współczynnik aktywności zawodowej. Może raczej zachęcić starszych pracowników do kontynuowania pracy dłużej niż w przeciwnym razie.

Oceń artykuł: Co dalej z obniżeniem wieku emerytalnego?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5