Onboarding – co to znaczy?

Proces onboardingu ma na celu zapoznanie nowych pracowników z kulturą, strukturą, wizją, misją i wartościami firmy. Niektóre procesy onboardingu mogą trwać dzień lub dwa, inne mogą być procesem długotrwałym, trwającym miesiącami.

Efektywny onboarding może również pomóc nowym pracownikom szybko stać się prawdziwie produktywnymi w swoich rolach i sprawić, że będą bardziej lojalni wobec firmy. Ponadto może poprawić produktywność i utrzymanie w firmie dotychczasowych pracowników.

Definicja

Onboarding to proces, w którym nowi pracownicy są w pełni zintegrowani z organizacją. Może to być jednodniowe wprowadzenie lub seria działań trwających do 12 miesięcy.

Przyjęci do pracy nowi pracownicy powinni stać się produktywnymi, wnoszącymi wkład członkami firmy. Powinni również być w stanie łatwo przystosować się do nowej roli i kultury w organizacji.

Przyjęcie na stanowisko jest krytycznym elementem utrzymania pracowników, a na trudnym rynku pracy, gdzie koszty rekrutacji i szkolenia pracowników mogą być wysokie, nie dziwi fakt, że organizacje inwestują w procesy przyjęcia na stanowisko, aby zapewnić zaangażowanie pracowników.

Cel

Przyjęcie na stanowisko pracownika to ciągły proces, który uczy nowych pracowników misji, wizji, wartości i kultury firmy. Zapewnia również, że posiadają oni umiejętności i wiedzę niezbędną do dobrego wykonywania swojej pracy i odnoszenia sukcesów w firmie.

Jest to również krytyczny czas dla pracownika na zaaklimatyzowanie się i dostosowanie do nowego środowiska pracy i obowiązków. Dobry proces wdrażania do pracy obejmuje połączenie spotkań, szkoleń, projektów startowych i budowania relacji z innymi pracownikami, aby pomóc pracownikowi poczuć się jak w domu i szybko zacząć realizować swoje cele.

Wprowadzenie do pracy może być złożonym procesem, który wymaga współpracy HR-owców, przełożonych i menedżerów, aby zapewnić nowemu pracownikowi płynne przejście. Spójny, kompleksowy program onboardingu zminimalizuje rotację pracowników i zmniejszy koszty poszukiwania i zatrudniania nowych pracowników.

Procesy

Onboarding to proces zapoznawania nowych pracowników z zasadami, praktykami i kulturą organizacji. Jest to klucz do stworzenia podstaw sukcesu pracownika i zbudowania jego długoterminowej lojalności.

Typowo onboarding obejmuje kilka dni lub tygodni działań mających na celu zapoznanie pracowników z ich nową rolą i podstawowymi wartościami organizacji. Obejmuje to podstawy, takie jak podpisanie dokumentów i pierwszy dzień w pracy, ale także bardziej złożone informacje, takie jak określenie oczekiwań związanych z pracą, celów firmy i definicji sukcesu.

Aby zmaksymalizować skuteczność procesu onboardingu, organizacje muszą zastanowić się, jak proces ten pasuje do kultury organizacji i dostępnych zasobów. Może to obejmować dostosowanie programu onboardingu do różnych grup, takich jak stażyści, pracownicy tymczasowi, pracownicy sezonowi i niezależni wykonawcy.

Aby uzyskać najlepsze rezultaty, procesy onboardingu powinny być dostosowane do potrzeb różnych typów nowych pracowników i powinny być wspierane przez zautomatyzowany system, który eliminuje dokumentację papierową i zapewnia nowym pracownikom przyjazny sposób poruszania się po systemach i zasobach firmy. Wreszcie, regularne przeprowadzanie ankiet w ciągu pierwszych 30, 60 i 90 dni może pomóc organizacjom ocenić, jak radzą sobie nowo zatrudnione osoby i zrozumieć, czy potrzebne jest dodatkowe wsparcie.

Narzędzia

Przyjęcie do pracy jest istotną częścią doświadczenia nowego pracownika i może mieć znaczący wpływ na rotację pracowników. Negatywny proces wprowadzania pracowników na stanowisko może prowadzić do rezygnacji z pracy nawet o 20%.

Aby mieć pewność, że proces wprowadzania pracowników na stanowisko będzie udany, potrzebujesz odpowiednich narzędzi. Na szczęście dostępnych jest wiele świetnych narzędzi do onboardingu w SaaS.

Narzędzia do onboardingu pomagają stworzyć efektywny przepływ użytkowników i edukować nowych użytkowników, jak korzystać z Twojego produktu. Pomagają także zmniejszyć odpływ użytkowników, zredukować koszty obsługi klienta i zwiększyć możliwości sprzedaży krzyżowej.

Istnieje kilka narzędzi, które koncentrują się na różnych obszarach procesu wdrażania, ale wszystkie mają jedną wspólną cechę: są łatwe w użyciu dla każdego. I są wystarczająco wydajne, aby przeprowadzić użytkowników od przycisku „Zarejestruj się” aż do przyjęcia!

Oceń artykuł: Onboarding – co to znaczy?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5